Hogyan működjünk a befolyásolás ellen?

“Amikor téged irányítanak”

Az életünk során sokszor találkozhatunk olyan helyzetekkel, amikor mások igyekeznek befolyásolni döntéseinket, cselekedeteinket, és ezzel irányítani a saját életünket.

Lehet, hogy egy főnökünk akarja elérni, hogy a munkánk egy adott módon valósuljon meg, vagy éppen egy barátunk próbálja meggyőzni minket valami fontos döntés meghozataláról. Az ilyen jellegű befolyásolásnak lehetnek pozitív hatásai, de sokszor olyan érzésünk támad, mintha saját életünk irányítása kicsúszna a kezünkből.

3 hétköznapi példa:

1.) Munka: Mariann egy 45 hölgy, aki a saját vállalkozását vezeti. Az egyik nagyobb beszállítójának vezetője azonban rendszeresen próbálja befolyásolni a döntéseit, hogy őt válassza első számú beszállítójának.

2.) Párkapcsolat: László és Anna hosszú évek óta együtt vannak, de az utóbbi időben Anna érzi, hogy egyre gyakrabban irányítják őt férje döntései. László mindent szeretne elérni, amit csak lehet, és Anna érzi, hogy a párja mindent megtesz azért, hogy őt befolyásolja.

3.) Szülő – gyermek: András egy sikeres üzletember, aki mindig is azt szerette volna, hogy fia, Gábor is az ő nyomdokaiba lépjen. András rendszeresen befolyásolja Gábor döntéseit, és mindent megtesz azért, hogy a fiát az ő általa kívánt irányba mozdítsa el.

Mit lehet tenni ilyen helyzetekben?

Az alábbi javaslatok segíthetnek abban, hogy visszaszerezzük életünk irányítását:

A befolyásolás visszaszorítása: 5 javaslat a mentális egészség javítására

1.) Határozzuk meg a saját céljainkat és értékeinket: Ha tisztában vagyunk azzal, hogy mi az, ami fontos számunkra, és hogy milyen irányba szeretnénk elmozdulni az életünkben, akkor könnyebben képesek leszünk ellenállni a külső befolyásolásnak.

2.) Tanuljunk nemet mondani: Az egyik legfontosabb dolog, amit meg kell tanulnunk, ha szeretnénk visszaszerezni életünk irányítását, az a nemet mondás képessége. Ne féljünk kimondani, ha valami nem felel meg az értékeinknek vagy céljainknak.

3.) Fejlesszük az önálló gondolkodást: A befolyásolás ellenállásának egyik legfontosabb eszköze az önálló gondolkodás fejlesztése. Tanuljunk meg elménkkel kritikusan szemlélni a dolgokat, és ne fogadjunk el mindent azonnal, amit mások mondanak.

4.) Kerüljük a stresszes helyzeteket: A stressz növeli a befolyásolhatóságunkat, ezért fontos, hogy kerüljük a stresszes helyzeteket, és keressünk olyan tevékenységeket, amik segítenek a relaxációban.

5.) Keressünk segítséget, ha szükségünk van rá: Ha úgy érezzük, hogy nem tudjuk kezelni a befolyásolás nyomását, akkor fontos, hogy keressünk segítséget. Lehet, hogy egy baráttól vagy családtagtól kérünk tanácsot, vagy éppen egy szakembertől kérünk segítséget.

Az önálló gondolkodás fontossága a befolyásolás ellenállásában

Az életünk irányításának visszaszerzése fontos lépés lehet a mentális egészségünk javítása irányába. Ne engedjük, hogy mások irányítsanak minket, hanem fejlesszük az önálló gondolkodásunkat, és tanuljunk nemet mondani, ha szükséges.

Az életünk irányításának visszaszerzése lehetővé teszi számunkra, hogy megtaláljuk a boldogságot és az elégedettséget az életünkben.

A tanulás és fejlődés lehetősége

Amikor mások irányítanak, és próbálsz megfelelni nekik, fontos, hogy tudatos legyél a szituációban, és hogy megkeresd azokat a lehetőségeket, felismeréseket, “tanításokat” amiket a szituáció nyújt számodra.

A felelősségvállalás és a személyes fejlődés szempontjából fontos, hogy megtaláld azt a dolgot, amiért benne voltál az adott szituációban, és ami megtanított valami fontosat számodra. Lehet ez egy új készség, egy értékes tapasztalat, vagy egy fontos felismerés.

Egy apró dolog is elég lehet, hogy továbblendítsen az életed más területein. Ha meg tudod találni az értelmet a szituációban, akkor erősödni fogsz, és jobban képes leszel kezelni a kihívásokat a jövőben. Ráadásul magát a szituációhoz is kellemesebb élményeket, érzéseket “mentesz el”.

Emlékezz arra, hogy a fejlődés folyamatos folyamat, és hogy minden tapasztalat, amit megszerzel, hozzájárul ahhoz, hogy előrehaladj az életedben.

Katona Zoltán
Életmód és életvezetési tanácsadó

Kérdésed várom: zoltan@homing.hu 

Shop: https://www.shop.homing.hu/

Értékeld a bejegyzést

1 csillag2 csillag3 csillag4 csillag5 csillag (10 szavazat, átlag: 4,90 az 5-ből)
Loading...

Itt is megtalálsz minket

Oszd meg másokkal is

Facebook
Email

Szólj hozzá te is

Teák
Kásák
Almaecet
Könyvek

Ne állj meg itt!

Még több poszt

A szénhidrátok szerepe a mentális jólétben

A szénhidrát-paradoxon: Tényleg mumus a szénhidrát? Gondoljunk csak vissza, milyen érzés volt gyerekként először megkóstolni az édes, gyümölcsös ízű palacsintát, amit nagymamánk sütött. Az a gyönyörű illat, ami átjárta a házat, az édes szirup, amivel meglocsolta, és a friss eper, amit a tetejére halmozott… A szénhidrátok, mint a palacsinta alapja, nem csupán az emlékeink, hanem az energiaszintünk és a mentális állapotunk szempontjából is fontosak. A média azonban gyakran ellenséges hangvételben szól róluk, ami zavart okozhat a köztudatban. Vajon tényleg kell-e félnünk? Szénhidrátok az asztalon: Az egészséges táplálkozás építőkövei? A szénhidrátok, mint a palacsinta puha tésztáját alkotó liszt, kulcsfontosságúak a test működésében. Gondoljunk csak bele, milyen energiával teli érzés volt játszani azon a napon, amikor nagymamánk palacsintát sütött nekünk. Ugyanakkor viszont

Olvasd tovább »

Így változtasd meg étkezési szokásaidat ideális külsőd és lelked megismerés érdekében

Az egészséges testsúly elérése és fenntartása számos ember célja. Azonban a diéták és a divatos étrendek helyett érdemes olyan hosszú távú megoldásokat keresni, amelyek segítenek fenntartható eredményeket elérni. Mai írásomban a tudatos étkezés eredményeit és hatását fogom megosztani veled kedves olvasó. Hogyan lehet a tudatos étkezés segítségével pozitív változásokat elérni az étkezési szokásainkban? A tudatos étkezés egy olyan megközelítés, amely az étkezések teljes figyelmét, jelenlétét és tudatosságát igényli. Nem kell mást tenned csupán csak annyit, hogy étkezéseid során szem előtt tartani a következőket: Mindez azt jelenti, hogy az étkezés közben nemcsak az ízekre és az élvezetre koncentrálunk, hanem figyelünk a testünk jelzéseire is. A kutatások azt az eredményeket mutatják, hogy a tudatos étkezés pozitív hatással lehet a testsúlykezelésre és az

Olvasd tovább »

A boldog együttélés tudatos művészete avagy a férfi lélek igazi mélységei [nem csak nőknek] 

Interaktív előadást tartottam a Ceglédi gyereknapon a Tudatos szülők sátrában. Ezekről a témákról beszéltem:    +1.) Nagypapa szerepben – amikor mindent helyre akarunk hozni! 🙂 Nézd meg az 1 órás előadásról a helyszínen készült videót: Ha szeretnéd, hogy a te környeztedben, közösségedben is tartsak Mentálhigiénés előadást* keress bátran. A témát közösen kialakítjuk. A következő témákban mozgok otthonosan: *Az előadásaim a lélek egészségvédelméről szólnak, ahol az egészség nem más mint a testi, szellemi, lelki, szociális jólét állapota. Egyfajta pszichológiai prevenció, amely segít, hogy a bánatból ne legyen súlyos depresszió, a szorongásból pánikzavar, a stresszből kiégés.

Olvasd tovább »

Homing Herbicum Tea Szeánsz stresszoldáshoz

Természetes megoldás a feszültség oldásához! Ha legközelebb felhúzz valami, vagy valaki, akkor próbáld ki az alábbi Homing Herbicum Tea Szeánszot! Gondolom veled is előfordult már, hogy visszatekintve a feszültséget kiváltó élethelyzetre nevetségesen lényegtelennek tűnt. Azonban még idáig eljutunk sokáig örlödni tudunk rajta. Ha te is ilyen vagy, akkor a következő egyszerű mégis hatékony eszköz a segítségedre lehet, hogy hamarabb visszanyerd “józanságodat”! Tegyél fel vizet forrni és készítsd ki a kedvenc teafűvedet. Míg forr a víz, gondolj a gyógynövényekre, amelyeket használsz. Képzeld el, ahogy azok kint vannak a természetben és fejlődnek, növekednek, és érett gyógynövényekké válnak, amelyek a természetből nyert tápanyagokkal táplálkoznak és a napfény átöleli, a szél simogatja őket. Érezd az időjárási viszontagságokat, amelyekkel szembe kellett nézniük, és hogy mennyire

Olvasd tovább »
%d bloggers like this: