Egészséges, hosszú, minőségi élet!

Alkalmi és ideiglenes megoldás helyett most mély és tartós változás előtt állsz!

Indítsd be végre az átalakulásodat, és
irányítsd magad az ideális Karcsúbb Életed felé!

Az egészséges, karcsú, boldog élet az, amit nagyon sokan szeretnének elérni közülünk, de mit is jelent valójában egészségesen, karcsún, boldogan élni? Általában ez arra vonatkozik, hogy hogyan gondolkodunk, mit kezdünk az érzelmeinkkel, milyen szokásaink vannak, hogyan döntünk és hogyan cselekszünk annak érdekében, hogy támogassuk egészséges életünket. Az az ember, aki egészséges életmódot folytat, kiegyensúlyozott étrendet követ, rendszeresen mozog és gondoskodik saját és környezete mentális, lelki és fizikai jólétéről is.

Ahogy egyre szélesedik a fogyókúrás iparág, nagyon könnyen találhatunk információkat on-, és offline is, viszont ezek között sok az ellentmondás. Sokan úgy gondolják képesek végigcsinálni akár egyedül is! Egyes emberek meg tudják hozni a szükséges és helyes döntéseket Önmaguk érdekében, majd döntéseiknek megfelelően cselekedni és kitartani annak érdekében, hogy egészséges életmódjukat támogassák! Másoknak némi segítségre, irányításra, támogatásra van szükségük ebben, igaz?

A média tele van egészséggel és étkezéssel kapcsolatos témákkal, de sokan vannak, akik nehezen tudnak ebben eligazodni – azonban egy hozzáértő mentor tud abban segíteni, mit is jelent egészséges életmódot folytatni. Néha egy képzett testi-lelki-mentális “edző” szükséges ahhoz, hogy végig vezessen, elkísérjen azokon az átalakulást eredményező változásokon, lépéseken, amiket meg kell tenned egészséges célod eléréshez.

Ki is vagyok?

Nem vagyok képzett orvos, pszichológus vagy dietetikus, ezzel szemben egy olyan volt túlsúlyos, aki 10 éve személyi edző, táplálkozás szakértő, coach, termékfejlesztő, vállalkozó, barát, kolléga, gyermek, testvér, családapa, férj azaz Katona Zoltán.

Tehát egy olyan Élet Menedzser, aki lemodellezte az egészséges, karcsú, boldog életet élő személyek:

  • gondolkodásmódját,
  • szokásait,
  • rugalmas lelki ellenálló-képességüket,
  • problémamegoldó képességeiket,
  • belső motivációjukat,
  • célkitűzéseit,
  • jól szervezet pénzügyeiket,
  • hatékony idő kezelésüket,
  • családi és társas kapcsolataikat

saját magam és mások életének javítása érdekében! Ezzel a modellel most Te is elérheted természetes módon az ideális testi-lelki-szellemi egyensúlyodat annak érdekében, hogy egészséges életet tudj élni. Mindennek a modellnek, melyet bárki saját magára és életére tudja adaptálni a Homing nevet adtam, amelynek célja az EMBERKÖZPONTÚSÁG!

Egy olyan motiváló, támogató segítő vagyok, aki Veled együtt közösen dolgozok annak érdekében, hogy az étkezési, mozgási, mentális, érzelmi életvezetési változások segítségével a lehető legjobban érezd magad.

Az Egészséges Homing Élet Menedzselés egy komplett életvezetési tanácsadás, mivel az egészség összetett dolog, így olyan életvezetéssel kapcsolatos témákban is támogatni, segíteni tudlak Téged, mint a testsúly-kontroll, karrier tanácsadás, párkapcsolati nehézségek és stresszkezelés.

Az Egészséges Homing Élet Menedzselés különbözik a személyi edzéstől és táplálkozási tanácsadástól, mert most kopletten, egy együttműködés keretében támogatlak, és vezetlek a közösen meghatározott SAJÁT célod fel. Abban tudlak segíteni, hogy a jelen állapotodból eljussál a kívánt állapotodba, és mindezt gyorsan és tartósan érd el. Ez Számodra azt jelenti, hogy az egész életminőséged javítására fókuszálunk, nem csupán egy táplálkozási, érzelmi, fizikai, mentális problémára, hanem összefüggésében vizsgáljuk meg a dolgokat. Az Egészséges Homing Élet Menedzselés során kifejezetten tartózkodok attól, hogy konkrét tanácsot adjak, hosszas kiselőadást tartsak egy témáról, inkább szakértelmem, tapasztalatom és meglátásom segítségével az általad hozott “élethelyzetből” készítünk egy közös akciótervet, és eszközöket adok a kezedbe, melyekkel gyorsan és tartósan elérheted céljaidat.

Mit is jelent Egészséges Homing Életet élni?

Egészséges Homing Életet élni annyit tesz, hogy SZABADON olyan döntéseket hozol napi szinten, ami ahhoz vezet, hogy egészségesen, karcsún, boldogan élj. Ilyenkor rögtön olyan dolgok kiiktatása gondol az ember, amik károsak az egészségre, mint például az alkohol, a dohányzás és különböző szerek használata. Ezzel szemben az igazság az, hogy látszólag hétköznapi szokások is, mint például egy kiegyensúlyozatlan étrend, a mozgás- és alváshiány is károsak, ráadásul ide tartozik az érzelmeink és gondolataink nem megfelelő menedzselése is.

Bár az előzőekben említett tényezők is hátrányosan hatnak az egészségünkre, azonban hosszú távon a mindennapi szokások az igazán veszélyesek, és nemkívánatos egészségügyi problémákhoz vezetnek. Íme néhány általad választható tevékenység, ami lehet, hogy elsőre egyszerűnek tűnik, mégis ha végleges szokássá válnak, pozitív hatással lesznek a mindennapi életedre:

  • kiegyensúlyozott étrend követése
  • sok folyadék fogyasztása
  • rendszeres testmozgás
  • megfelelő alvás
  • pozitív társas kapcsolatok kiépítése és ápolása
  • jó munkahely
  • foglalkozás saját magunkkal
  • jól szervezett pénzügyek
  • érzelmi rugalmasság
  • fókusz és egyensúly a mindennapokban
  • pozitív gondolkodás
  • hatékony “időkezelés”
  • újratervezés
  • példamutatás és mások segítése
  • tisztánlátás
  • visszatöltődés

Ezek így leírva nyilvánvaló és egyszerű dolgoknak tűnnek, viszont beépíteni ezeket az életedbe, és tudni azt, mikor van ehhez segítségre szükséged, az már inkább ijesztő lehet számodra. Én tudom mennyire fontos az, hogy kényelmesen, biztonságosan érezd magad az Utadon, és azért vagyok, hogy segítsek Téged ebben. Volt olyan élethelyzetem, amikor én is szakemberek segítségét, támogatását, mentorálást kértem!

Stressz menedzsment

A stressz akkor jelenik meg az életedben, amikor azt érzed, hogy túl nagy rajtad az érzelmi, mentális nyomás, és nem tudsz vele megbirkózni. A stressz jótékony hatással is lehet az életedre, mert motivál arra, hogy új dolgokat próbálj ki, tanulj, fejlődj, feszegesd a határaidat, viszont gátolhat is. Mindannyian különbözően kezeljük a stresszes szituációkat, vannak, akik tudják jól kezelni, vannak, akik nem. Ezért fontos az, hogy felismerd, mikor kell lelassítanod, és segítséget kérned.

Mindannyian pörgős életet élünk, és a stressz számtalan szituációban megjelenik. Tartunk egy prezentációt a munkahelyen, pénzügyi problémák vagy társas kapcsolati nehézségek adódnak… Amikor a stressz megjelenik, az negatív hatással lehet mind a fizikai, mind a mentális, mind a lelki egészségünkre. Munkahelyi stressz például, ha nagyon sok a munkánk, ritkán vannak lazább időszakok, és ide tartozik a munkahely váltás, vagy magának a munkahelynek az elvesztése is.

Ha ezek a dolgok nincsenek kezelve, nem érzed magad “hasznosnak”, motiváltnak és hatékonynak akkor mindezektől nem leszel túl jól. Az Egészséges Homing Élet Menedzselés segít Téged különböző stresszkezelési technikákkal, ami ahhoz vezet, hogy meg tudod találni a nyugalmadat, az egyensúlyt, a fókuszt és felismered, mikor kezd már “tele lenni a hócipő” valamiből. Támogatlak Téged egy esetleges munkahelyváltásnál, jól szervezett célok, hatékonyabb időkezelés és pénzügyek kialakításában, segítek az előtted álló akadályok leküzdésében, a lehetőségeid és erőforrásaid megtalálásban, fejlesztésében vagy egyszerűen csak motivállak, és megértéssel fordul feléd.

Homing Önsegítő technikák

Előfordult már veled olyan, hogy reggel vagy akár éjszaka közepén felébredsz, esetleg el se tudsz aludni és azon gondolkozol, hogy egy teljesen új életet akarsz magadnak? Esetleg egy hirtelen betegség, családi trauma, vagy netalán túlsúlyod döbbent rá arra, hogy változtatnod kell. Az ok legyen bármi, tudnod kell, hogy nem kell egyedül végig csinálnod itt vagyok, támogatlak, segítek, mentorállak. Van néhány lépés, amit Te is megtehetsz annak érdekében, hogy egy egészséges életet élj innentől kezdve.

Táplálkozz kiegyensúlyozottan

A jól megválasztott, megfelelő ételek fogyasztása létfontosságú az egészséged érdekében. Egy kiegyensúlyozott étrend fontos, és egyszerűnek tűnik, de nagyon sok egymásnak ellentmondó információ zúdulhat Rád ezzel kapcsolatban. A fogyókúrás, diétás ipar egyre csak nő, ezzel párhuzamosan rengeteg az étrendekkel kapcsolatos ellentmondás.

Ha változtatni szeretnél az étkezési szokásaidon, nagyon fontos, hogy képzett táplálkozási szakembert keress. Ő tud Neked abban segíteni, hogy mit egyél, és mire van a szervezetednek szüksége a működéshez. Kulcsfontosságú tény az, hogy azt kell szem előtt tartani, hogy mindenki egyedi, és mindenkinek különböző dolgokra van szüksége. Egészséges Homing Élet Menedzsereként abban tudok segíteni, hogy képben legyél, és motivált maradj. Nyomon követem az étkezési szokásaidat, elszámoltatható lehetsz, és ösztönözlek arra, hogy új dolgokat próbálj ki.

Mozogj

Abban nagyon jók vagyunk, hogy rövidtávon új egészséges szokásokat vezessünk be, viszont azok megtartásában sokunk elbukik. Az Egészséges HOMING Élet Menedzserként abban tudok segíteni, hogy kövesd a közösen kialakított edzés terved, sőt bátorítalak arra is, hogy új dolgokat próbálj ki és megszeresd a mozgás. Ha utálsz futni, ne kínozd magad vele, inkább keress valami olyat helyette, amit szeretsz. A mozgás testünkre gyakorolt jótékony hatása határtalan, úgyhogy MOST van a legmegfelelőbb idő arra, hogy elkezdd. Ha úgy érzed, nincs rá időd, vagy nem tudod hogyan kezdj hozzá Egészséges HOMING Élet Menedzserként ebben is tudok segíteni, és megtervezhetjük együtt az egész heti, havi, éves mozgásodat. Meg fogsz lepődni, mennyi időd van és mennyi szerethető mozgást találhatsz a futáson kívül is!

Aludj jól

Az alvás főszerepet játszik abban, ahogyan élsz, és egy egészséges rendszer követése fizikai, mentális és lelki egészséghez vezet, és javítja az életminőségedet. Persze érthető, hogy az élet a maga kis medrében zajlik, és néha becsúszik egy – egy “kitérő” mely során elveszítünk néhány órát, de a lényeg az, hogy megpróbálj egy egészséges rendszert követni és tartani az alvásod és pihenési idődet a testi, lelki, mentális visszatöltődésed miatt!

Minden éjszaka 7-8 órát aludj. Próbáld kerülni elalvás előtt egy órával a számítógépet, tévét, telefont. Hangolódj rá az alvásra: relaxálj, lazulj annak érdekében, hogy könnyen el tudj aludni. Szakíts időt a pihenésre, vegyél egy meleg fürdőt, olvass, igyál meg egy teát. Ezek felkészítik az elméd, a lelked és a tested az előtted álló éjszakára. Az alváshiány számos rövid és hosszú távú mentális, fizikai és lelki egészségügyi problémához vezethet. Közhely, de az alvás alapvető szükséglet, és az elhanyagolása ugyanolyan ártalmas, mint amikor a fogyókúrázás során koplalsz és nem eszel eleget. Ha alvási nehézségeid vannak, pl. álmatlanságban szenvedsz a szokásaid megváltoztatását követően is, keresd fel orvosodat.

Foglalkozz saját magaddal

A saját mentális jólétünket sokszor figyelmen kívül hagyjuk, amikor az egészséges életmódról beszélünk. A fizikai egészségre, a külső megjelenésünkre fókuszálunk, ezzel szemben a mentális és lelki egészség is ugyanolyan fontos, nem szabadna ezt elfelejteni.

Attól függően mennyire vagyunk elfoglaltak, meg kell próbálni a heti rendszerünkbe olyan “Én Időt” is beiktatni, amikor magunkkal foglalkozunk. Legyen az rajzolás, egy séta, megnézni kedvenc filmünket – a lényeg, hogy azt csináld, amit szeretsz. Sok ember ezt nehezen kivitelezhetőnek találja, sőt bűntudatot érez, ha egyedül tölt el időt, de nagyon fontos, hogy néha legyünk „önzőek”. Egészséges HOMING Élet Menedzserként ebben is tudok támogatást és segítséget nyújtani, hogy megértsd és elfogadd: “Én Idő”? – ez így rendben van, és tudni kell nemet mondani azért, hogy önmagadra tudj fókuszálni.

Hogyan tovább?

Ha szeretnél csatlakozni Homing Életmód Tanácsadáshoz és Tréninghez, kérlek írj e-mailt a zoltan@homing.hu címemre, vagy írj sms-t a +36206199877 telefonszámra. Köszönöm!

Katona Zoltán
Életmód Tanácsadó